Jak prowadzić profil biznesowy marki w Social Media?

Jak prowadzić profil biznesowy marki w Social Media?

Zanim założysz konto firmowe w Social Media, zastanów się dokąd ta ścieżka prowadzi i czy na pewno jest to dobry kierunek. Sprawdź nasze porady, jak prowadzić profil biznesowy w Social Media!

  • Skivak
  • 05.02.2019
  • 4 minuty

Obecność marki w mediach społecznościowych, w XXI wieku, wydaje się być obowiązkowa, ale czy na pewno dotyczy ona każdej platformy? Czy warto prowadzić aktywnie profil marki dosłownie wszędzie?

Odpowiedź brzmi – nie.

Zatem jak dostosować medium społecznościowe do identyfikacji marki, misji i wartości? Jak prowadzić profil biznesowy brandu w Social Media? Na co warto stawiać, z czego zrezygnować, gdzie być, a gdzie nie? Sprawdźmy.

aplikacje social media na tablecie

Jaki jest cel Twojego profilu w Social Media?

Przede wszystkim trudna branża nie istnieje. Media społecznościowe wychodzą naprzeciw brandom, oferując cały wachlarz możliwości, jednakże warto pamiętać o tym, że co za dużo to nie zdrowo. O ile sam Facebook zdaje się być najbardziej uniwersalną platformą w mediach społecznościowych, o tyle nie przyniesie wielu korzyści biznesowych niektórym branżom. Jednak nie oznacza to, że musimy zrezygnować z obecności w Social Media, ze względu na zbyt skomplikowany profil działalności marki.

Decydując się na założenie profilu firmowego marki w Social Media, musimy zadać sobie podstawowe pytanie – jaki jest jego cel? Czy poprzez obecność na Facebooku jesteśmy w stanie nawiązać nowe kontakty biznesowe, poprawić sprzedaż, a może dotrzeć z ofertą do większej ilości partnerów handlowych? Jeśli ten kanał nie będzie spełniał żadnego celu biznesowego, który wspiera funkcjonowanie marki, wówczas warto zastanowić się nad innym kanałem. Budowanie wizerunku marki, to również cel biznesowy, jednakże nie na każdym medium społecznościowym przyniesie wartościowe korzyści.

Jeśli marka zajmuje się bardziej profesjonalnymi usługami lub sprzedaje produkty skierowane do całej gałęzi specjalistów, ekspertów, czy też partnerów handlowych, wówczas najlepiej podkreślić jej obecność na dedykowanej, biznesowej platformie (wskazówki, w jaki sposób wykorzystać tą platformę znajdziecie TUTAJ). LinkedIn, wbrew pozorom, nie służy wyłącznie do szukania pracy, ale jest doskonałym miejscem do zaprezentowania wizerunku marki z poziomu wiedzy specjalistycznej.

Aplikacja Linkedin na smartfonie

Gdzie założyć konto w mediach społecznościowych?

Drugim ważnym pytaniem, które powinniście sobie zadać, gdy chcecie założyć konto firmowe w mediach społecznościowych – kto jest Waszym odbiorcą? Od tego czynnika również zależy dobór odpowiedniej platformy Social Media. Zwłaszcza, jeśli targetujecie do ludzi młodych i chcecie sprzedać im świetny, świeży produkt, który doskonale sprawdzi się w kręgach nastolatków i studentów. Podpowiadaliśmy Wam już o tym, jak wykorzystać moc S-commerce TUTAJ, ale to nie wszystko! Wykorzystajcie również inne platformy do podkreślania charakteru Waszego brandu. Młodzi ludzie lubią to, co wyraziste i pomoże im wyrazić siebie – przemyślcie swoją obecność na Snapchacie (zwłaszcza, jeśli kierujecie swój produkt do grupy wiekowej 16-18 lat), Instagramie – sprawdzi się również, gdy wprowadzicie linię produktów dla osób starszych niż 25 lat, ale również na Tik Toku, który wprowadził pewien powiew świeżości w Social Media, wśród dzisiejszej młodzieży.

Instagram na laptopie Samsung

Co publikować na profilu marki?

Co publikować na profilu biznesowym marki? Najlepiej content zgodny z wartościami, jakie prezentuje Wasza marka! Pamiętajcie, że Internet nie zapomina i jeśli decydujecie się na to, aby pokazać prawdziwą twarz, będzie to stanowiło Waszą podstawową wytyczną do budowania content planu i publikowania postów. Nie bójcie się oryginalności, kreacji oraz pomysłów – wszystko to, co pozwoli Waszym followersom zbliżyć się do marki zaprocentuje w przyszłości. Nawet, jeśli to branża skomplikowana i baaardzo specjalistyczna!

Świat Social Media nie kończy się wyłącznie na Facebooku, Instagramie, Snapchacie i Tik Toku. Pamiętacie starego, dobrego YouTube’a? To również doskonałe miejsce do prezentowania treści zgodnych z działalnością Waszego brandu! Wszelkie tipy, wizualizacje, filmy instruktażowe, zajawki, teasery, etc. będą tworzyć idealny content dla profilu biznesowego marki. Jeśli stawiacie na bardziej statyczny, lecz wciąż wizualny content, obierzcie kierunek Pinteresta, na którym również możecie sprzedawać swoje produkty!

Aplikacja YouTube na ekranie telefonu

 

A może… zaryzykować i pojawić się na Twitterze? My nie mówimy nie!  Ta platforma w Polsce cieszy się zainteresowaniem głównie dziennikarzy i polityków, ale również można ją dobrze wykorzystać, chociażby obserwując i aktywnie wpisując się z życiem brandu w trendy.