Spotify, czyli idealny soundtrack dla Twojej kampanii.

Spotify, czyli idealny soundtrack dla Twojej kampanii.

W jaki sposób marketerzy mogą wykorzystać potencjał serwisów do streamowania muzyki?

  • Anna Adamczyk
  • 13.11.2018
  • 3 minuty

Rozwój muzycznych serwisów streamingowych jest jednym z najważniejszych trendów digital w 2018 roku. Otwiera nowe możliwości dla marek i ich agencji marketingowych na dotarcie do potencjalnych klientów

Wśród firm zajmujących się streamingiem muzyki, niekwestionowanym liderem wciąż pozostaje Spotify. Na całym świecie ma 180 milionów aktywnych użytkowników (z czego 83 miliony to subskrybenci kont premium), spędzających średnio 25 godzin miesięcznie na słuchaniu muzyki. W porównaniu ze Spotify, Apple Music może się pochwalić „jedynie” połową liczby płatnych użytkowników serwisu Spotify, obecnie osiągając około 40 milionów abonentów miesięcznie.

„Im więcej streamują, tym więcej o nich wiemy” pisze Spotify na swojej stronie internetowej dla brandów. I to właśnie jest najciekawszy aspekt tworzenia kampanii w serwisie streamingowym – możliwość stworzenia targetowania w oparciu o parametry niedostępne w żadnym innym serwisie.

Bazując na odtwarzanej muzyce, Spotify stworzyło unikalną bazę danych, które są później używane do targetowania formatów reklamowych. Analizowane są muzyczne preferencje, działania podejmowane podczas słuchania, pory dnia, w trakcie których użytkownik korzysta z serwisu i urządzenia, na których jest odtwarzana muzyka. Te dane pozwalają marketerom na tworzenie wyjątkowo angażujących kampanii.

Kilka tygodni temu, 11 września 2018, Spotify ogłosiło implementację technologii Nielsen Brand Effect do weryfikacji wyników na platformie reklamowej serwisu. To kolejny dowód na to, że starają się odpowiedzieć na zapotrzebowanie reklamodawców na potwierdzenie skuteczności danych kampanii.

Technologia bazująca na Nielsen Brand Effect zapewni większą przejrzystość procesu optymalizacji działań reklamowych. Oprócz podstawowego targetowania na podstawie wieku, płci lub lokalizacji, marketerzy mogą również segmentować użytkowników według gustu muzycznego, dokładnych zainteresowań lub zwyczajów związanych ze streamowaniem muzyki. Wiedzą, która część spośród ich subskrybentów to rodzice, miłośnicy fitnessu, biegacze lub gracze gier komputerowych. W odróżnieniu od reklam na Facebooku, strumieniowe przesyłanie dźwięku jest szansą na dotarcie do grupy docelowej millenialsów.

Kolejną rzeczą, która z pewnością zainteresuje reklamodawców jest narzędzie, które w prosty sposób  pomaga wyciągnąć wnioski z poprzednich kampanii przeprowadzanych na tej platformie. Gromadzi ono dane związane z grupą odbiorców, ilością klików itd, a następnie w bardzo łatwy sposób pozwala wykluczyć lub targetować nową kampanię na konkretny segment spośród odbiorców poprzedniej edycji.

Jakie formaty mogą być używane na Spotify? Reklamy audio pojawiające się między utworami, tzw. branding moments video – reklama nagradzająca słuchacza 30 minutami nieprzerwanego słuchania, filmy w formacie wertykalnym, sponsorowane piosenki – każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie!

Czy Twoja marka potrzebuje dużych nakładów finansowych, aby zaistnieć na Spotify? Niekoniecznie! Doskonałym przykładem na to są unikalne playlisty. Wystarczy przygotować odpowiednie zdjęcie profilowe związane z marką, ułożyć interesujące i nieszablonowe sety utworów, a następnie opublikować je w mediach społecznościowych lub czasopismach jako rozszerzenie treści publikowanych na innych kanałach.

W Skivaku także wykorzystujemy potencjał Spotify. Dla naszego klienta PKP Intercity i jego magazynu „W podróż” tworzymy specjalne playlisty związane z tematyką artykułów, które możecie znaleźć w magazynie . Wystarczy, że czytelnik zeskanuje kod QR  i od razu uzyskuje dostęp do listy odtwarzania. Playlistę z ostatniego wydania magazynu możesz sprawdzić klikając w link.

Podsumowując, warto rozważyć wykorzystanie potencjału serwisów streamingowych przy tworzeniu harmonogramu kampanii reklamowej. Nowatorskie sposoby pozyskiwania młodych klientów mogą przynieść imponujące efekty!

 

Jeżeli spodobał Ci się ten artykuł i chcesz podzielić się swoją opinią, napisz do autora:
a.adamczyk@skivak.pl