grafika otwierająca

To był rok pełen wyzwań

Kondycja branży paliwowej jest silnie powiązana z kondycją gospodarki i obostrzeniami wprowadzanymi w jej poszczególnych gałęziach. Dlatego dla Circke K rok 2020 był czasem pełnym wyzwań pod wieloma względami.
Opublikowano 26/11/2020

Najciekawsze akcje marketingowe przeprowadzone w mijającym roku.

Ostatni rok, ze względu na swoją specyfikę obfitował w działania marketingowe bezpośrednio związane z akcjami CSR prowadzonymi przez Circle K. Jako pierwsza sieć paliw w Polsce, tuż po rozpoczęciu pandemii zaoferowaliśmy darmową kawę dla służb. Do wsparcia medyków, policji i innych służb, dbających o nasze bezpieczeństwo w tym trudnym czasie, dołączyli się także inni gracze na rynku, dzięki czemu pomoc mogła dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Finalnie w całej sieci Circle K rozdaliśmy ponad milion kaw. Mając na uwadze bieżące potrzeby, przekazaliśmy dla seniorów w całej Polsce 6000 paczek z produktami spożywczymi z naszych stacji. Paczki te zostały dostarczone przez wolontariuszy PCK, którym przekazaliśmy także bony na paliwo. Przy tej okazji zaangażowaliśmy również naszych pracowników, którzy samodzielnie przygotowali paczki do odbioru ze stacji oraz grono klientów, którzy na ten cel mogli przeznaczyć punkty, zebrane na kartach EXTRA Club. Zwieńczeniem działań była promocja Little Thank Yous, w której każdy mógł podziękować dowolnej osobie za wsparcie okazane podczas pandemii i przekazać jej voucher na jeden ze wskazanych produktów dostępnych na stacjach – kawę, zimny napój lub słodką przekąskę. Obecnie pracujemy z Fundacjami i innymi partnerami nad kolejnymi działaniami, które pomogą łagodzić negatywne skutki pandemii. W międzyczasie nie zapomnieliśmy oczywiście o promocjach dla naszych klientów. W lato przedstawiliśmy Froster – nowy koncept gastronomiczny tworzący napoje na bazie kruszonego lodu, oferowane w kultowych smakach. Stały się one prawdziwym hitem upalnych dni. Obecnie na stacjach trwa także promocja, w której klienci, zbierając punkty i magnetyczne naklejki za kolejne zakupy i tankowanie, mogą odebrać maskotki i szklanki z postaciami Minionków. Niebawem ruszamy także z akcją „Wszystkiego Zimowego” (realizowaną wraz ze Skivak), w której zachęcimy Polaków do tankowania zimowych paliw i skorzystania z promocji na myjnię, kawę czy przekąski dostępne na stacjach.

Kluczowe kanały komunikacji? Jak to się zmieni w 2021?

Planując działania na rok 2021 nie szykujemy rewolucji, podążamy ścieżką, którą wypracowaliśmy w ramach długofalowej strategii komunikacji. Nacisk kładziemy głównie na działania digitalowe, z uwzględnieniem różnych kanałów SoMe i komunikację PR. Oczywiście nadając tym kanałom priorytet nie zapominamy o innych działaniach, nadal ważnym aspektem pozostają materiały wizualne wykorzystywane na stacjach, współprace radiowe oraz komunikacja skierowana bezpośrednio do naszych klientów poprzez kanały związane z programem EXTRA Club.

Największe wyzwania, jakie stoją przed firmą.

Choć od lat żyjemy w bardzo dynamicznie zmieniającym się świecie, wydarzenia ostatniego roku wprowadziły dodatkową dawkę chaosu, zarówno do życia firm, jak i konsumentów. Kluczowa stała się szybkość reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową i pojawiające się obostrzenia. Tym samym jednym z największych wyzwań jest znalezienie równowagi między długofalowym planowaniem strategii, nie tylko tych marketingowych, a wprowadzaniem zmian w dotychczasowym modelu podejmowania decyzji, tak aby był bardziej elastyczny i szybki.

Najistotniejsze dla Państwa trendy.

Długofalowym trendem, który jest dla nas najważniejszy i który kształtujemy już od kilku lat jest rozwój obszaru convenience. Funkcjonowanie stacji paliw stale i konsekwentnie się zmienia. Obecnie stacje to już nie tylko miejsca tankowania, ale wielobranżowe centra, w których można dokonać drobnej naprawy samochodu, umyć je, ale także zrobić codzienne zakupy, a także odpocząć nad kubkiem aromatycznej kawy czy zjeść szybki posiłek. Korzystamy z międzynarodowego know-how i wprowadzamy koncepty przetestowane na innych rynkach – choćby takie, jak wspomniany wcześniej Froster.

Kondycja branży. Szanse i zagrożenia.

Kondycja branży paliwowej jest silnie powiązana z kondycją gospodarki i obostrzeniami wprowadzanymi w jej poszczególnych gałęziach. Zarówno transport osobowy, jak i transport towarów jest ostatnio znacznie mniejszy, co w oczywisty sposób negatywnie wpływa na sprzedaż paliwa. Jednak dywersyfikacja biznesu i podejmowane partnerstwa są szansą na dalszy rozwój i wyjście z tej trudnej sytuacji obronną ręką. Kluczowe jest dla nas bezpieczeństwo klientów, zakupy w sklepach przy naszych stacjach można robić każdego dnia, o każdej porze, a rozszerzony asortyment sklepów pozwala na zrobienie codziennych zakupów spożywczych, zakup podstawowej chemii domowej czy produktów dla zwierząt. Dla osób, które nie mogą bądź nie chcą osobiście robić zakupów na stacjach oferujemy dostawę poprzez aplikację Bolt Foods. Teraz nasze hot-dogi, zapiekanki i pyszną kawę można zamówić bez wychodzenia z domu.

Inwestycje.

Mimo stojących przed nami wyzwań stawiamy na intensywny rozwój sieci, zarówno otwierając stacje własne, jak i współpracując z franczyzobiorcami. Okres pandemii przyspieszył także wprowadzenie nowych rozwiązań technologicznych, takich jak stworzenie nowego konceptu myjni, w ramach którego dla wygody i bezpieczeństwa klient może pozostać w samochodzie w trakcie mycia auta,  czy prace nad aplikacją umożliwiającą płatności mobilne, którą właśnie wprowadzamy na rynek. Podążamy za potrzebami klientów, sprawiamy, że każdy ich dzień staje się choć trochę łatwiejszy i dbamy o to, aby zakupy na naszych stacjach były bezpiecznym i przyjemnym doświadczeniem.

Autor
Renata Timoščik

Ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu kategorią produktów sieci handlowych, rozwoju działu convenience oraz realizacji projektów marketingowych. Z Circle K jest związana od 2009 roku, początkowo jako menedżer kategorii convenience na Litwie. Odpowiadała wówczas za ofertę paliwową oraz wsparcie wdrożenia nowego konceptu sklepu. Przed dołączeniem do polskiego zespołu pełniła funkcję dyrektor marketingu Circle K na litewskim rynku. Jest absolwentką ISM University of Management and Economics w Wilnie. Ma też tytuł Master of Business Administration, który uzyskała w Baltic Management Institute.

Pod marką Cirlce K działa ponad 360 stacji paliw w całym kraju. Właścicielem spółki jest kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard Inc.

Czytaj również.

Zjeść ciastko,

czy mieć ciastko?

Wysyłając formularz kontaktowy udzielasz zgody na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych przez Skivak sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz wyrażasz zgodę na kontakt w celu przedstawienia Ci oferty. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.