Trudny czas, wypełniony inspirującymi projektami
Najciekawsze akcje marketingowe przeprowadzone w ostatnim roku?
Rok 2020 zaskoczył nas całkowicie. Zresztą nie tylko nas. To tak kolosalna zmiana, która przyniosła ze sobą duże ograniczenia i spowodowała, że musieliśmy się zatrzymać i zastanowić na naszymi działaniami. Gruntownie przemyśleć, w którą stronę idziemy, gdzie i w jaki sposób komunikujemy się z naszymi odbiorcami. Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze działania i kierunki komunikacji. W tym okresie postanowiliśmy przyjrzeć się mocno potrzebom ludzi – chcieliśmy zbadać ich samopoczucie, upodobania kulinarne, przyzwyczajenia i kondycję psychiczną. W kampanii Ahmad Tea London wracamy do Audiencji u Jej Wysokości, czyli do rozmów przy herbacie – do rozmów na tematy ważne, ale i trudne w obecnej sytuacji. Herbata towarzyszy nam w różnych sytuacjach naszego życia, chcemy więc żeby była obecna z nami w momentach, które pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Z pewnością jest to jedna z naszych najbardziej emocjonalnych kampanii. Poruszamy w niej temat pandemii, chcemy porozmawiać o tym, jak się czuliśmy, kiedy musieliśmy nagle zmienić swoje nawyki, co się z nami działo, gdy wzmagał się stres czy niepokój. Poza tym chcemy także zwrócić uwagę na to, jak ważny temat jak Mental Health, dla niektórych wciąż temat tabu.
W tym roku zaskoczył nas również lockdown, kto pomyślałby, że można rozdzielić rodziny, spowodować, że nasi najbliżsi spędzą święta sami; że nie będziemy mogli odwiedzać rodziców, dziadków; że starsze osoby zostaną bez należytej opieki. Na temat tej samotności, braku możliwości codziennego, rodzinnego kontaktu także chcemy mówić. Przed nami kampania Jej Wysokość, Babcia, kampania skupiona na naszych relacjach z rodziną. Bo przecież to wizyta u Babci jest esencją rodzinnych uczuć, rodzinnych więzów…
Kluczowe kanały komunikacji? Jak to się zmieni w 2021?
Kluczowym kanałem komunikacji dla wszystkich naszych marek jest zdecydowanie Digital. Tam jesteśmy obecni i tam pozostaniemy w kolejnym roku. Zamierzamy jednak trochę poeksperymentować i otwieramy się na nowe media społecznościowe chcąc rozszerzyć grono naszych odbiorców. Nie zapominamy również o radio czy telewizji, właśnie wystartowała kampania radiowa dla marki Ahmad Tea i potrwa do początku grudnia.
Największe wyzwania, jakie stoją przed firmą.
W kolejnym roku na pewno przyjdzie zmierzyć się nam z konsekwencjami tego, co przyniósł rok 2020. W negatywnym, ale i pozytywnym aspekcie. Z jednej strony ograniczenia w sektorze Horeca – restauracjach, hotelach, kawiarniach, czyli tam, gdzie wraz z herbatą Ahmad Tea London byliśmy obecni. Z drugiej strony otwierają się nowe kanały dystrybucji, Polacy nareszcie dostrzegli, że kanał e-commercowy, jeśli o zakupy, nie jest taki straszny. Cały czas obserwować będziemy bacznie to, co dziać się będzie na rynku i jak możemy się odnaleźć w tej sytuacji i zmierzyć z tym, z czym przyjdzie nam się zmierzyć i w jakich okolicznościach.
W przyszłym roku planujemy wprowadzić szereg nowych produktów do portfolio każdej naszej marki i w różnych kategoriach asortymentowych. Dużym wyzwaniem może się okazać kategoria nabiałowa i produkty mleczarskie, ponieważ tu kanały dystrybucji są dość wymagające. Praca nad ich wprowadzaniem będzie dużą przygodą, ciekawą podróżą, nie tylko kulinarną.
Najistotniejsze dla Państwa trendy.
Migracja klientów do przestrzeni wirtualnej. Większa siła rażenia e-commerce w branży spożywczej. Zmieniająca się ścieżka zakupowa dla naszych klientów na rzecz e-commerce. Tam chcemy być szerzej obecni i rozwijać nasze kompetencje w tym obszarze. Będzie dla nas priorytetem numer jeden.
Od dłuższego czasu utrzymuje się również trend dbania o zdrowie. Zainspirował on nas do poszukiwań produktów herbacianych, które wspierać będą konsumentów podczas diet, zmiany nawyków żywieniowych lub po prostu pozwolą świadomie wesprzeć ich aktywność w ciągu dnia. W trend prozdrowotny świetnie wpisują się najnowsze pozycje Ahmad TEa LONDON w naszym asortymencie – herbaty funkcjonalne Benefit Blends: Beauty, Immune, Sleep, Slim, Energy i Digest. To wyjątkowe kompozycje ziół i owoców, są bogate w witaminy B oraz C, ich rolą jest wspierać i wzmacniać nasz organizm. Jest to niezwykle potrzebne w obecnym okresie. To produkty, które zyskują na ważności w naszej komunikacji.
Kondycja branży. Szanse i zagrożenia.
Trudno nie spojrzeć na branżę spożywczą przez pryzmat pandemii. Oczywiście nie jest to jednakowe dla wszystkich sektorów, ale branża spożywcza z pandemii wychodzi w miarę obronną ręką, co nie znaczy, że bez turbulencji. Pandemia jest swego rodzaju wyzwaniem, które może z jednej strony odciąć niektóre kanały dystrybucji dla naszych produktów. Z drugiej jednak to okres, który na pewno chcemy wykorzystać jako moment na innowacje, kreatywność i zmiany. Nasze produkty komunikujemy również inaczej. Czujemy, że nasi klienci potrzebują wiedzieć więcej o naszych produktach. Zmieniamy perspektywę, co przed pandemią mogło wcale się nie pojawić.
Inwestycje.
Początek roku 2020 był dla LEVANT startem dużej inwestycji. Przejęliśmy Zakład Mleczarski w Buku – to jeden z najstarszych tego typu obiektów w Polsce, jego akt założycielski pochodzi z 1882 roku! To spore wydarzenie dla naszej firmy, to również rozwój portfolio o produkty mleczarskie – te o lokalnym znaczeniu, ale też o nabiałowe produkty bliskowschodnie. Jesteśmy na przykład w Polsce jedynym producentem sera Labneh – sera jogurtowego typu arabskiego. Ale koncentrujemy się nie tylko Labneh, od niedawna pracujemy nad recepturą i produkcją sera akawi.
Intensywnie rozszerzamy oferty naszej orientalnej marki Jasmeen, która w przyszłym roku zyska nowe produkty w kategorii przypraw i bakalii. Dużo wysiłku zainwestowaliśmy również w zmianę identyfikacji wizualnej dla tej marki i w tym roku widać już pierwsze efekty tej zmiany. W działania wizerunkowe Jasmeen zaagażowany był Skivak.
Wierzę, ze wszystkie nasze marki zyskają również na otwarciu się na nowy, istotny dla nas kanał dystrybucji – e-commerce. W tym zakresie planujemy nie tylko duże inwestycje, ale też sporo innowacji.