ilustracja, zielone tło, postać w fioletowej bluzce wychodzi z telefonu a za nią wylatują serduszka i like'i

Live streaming – trend, który nie przeminie

Live streaming, to trend, który z pewnością szybko nie wygaśnie. Treści video są obecnie jednymi z najbardziej pożądanych, nie tylko przez algorytmy platform społecznościowych, ale również przez nas samych.
Opublikowano 30/06/2020

Dlaczego live streaming jest taki popularny? Przyjrzyjmy się temu zjawisku.

Video trend

To forma video marketingu, która opiera się na transmisji w czasie rzeczywistym. Taka transmisja może się odbywać nie tylko w mediach społecznościowych, ale również za pośrednictwem wielu aplikacji z różnych źródeł. Obecnie istnieje wiele źródeł umożliwiających transmisję live – Persicope lub Meerkat od Twittera, Facebook Live Video, Instagram Live, YouTube, Google Hangouts.

Jak wykorzystać live streaming?

To ogromna szansa dla marek, aby zbudować kreatywne formy komunikacji ze swoimi fanami, a także aby zyskiwać lepsze zasięgi. Dzięki prowadzeniu transmisji live zyskujemy nie tylko większe zainteresowanie treścią publikowaną przez markę, ale również możemy zbliżyć się do naszych fanów. Dzięki relacjom z wydarzeń możemy dzielić się również emocjami, które nam towarzyszą podczas eventu, tworząc webinar live mamy możliwość interakcji na żywo w trakcie naszego szkolenia, wykorzystując live streaming w personal brandingu podtrzymujemy relację z fanami. Przykładów wykorzystania live streamingu

  • ciemne zdjęcie ręki trzymającej komórkę i kręcącej live z koncertu); ciemne zdjęcie ręki trzymającej komórkę i kręcącej live z koncertu);

Korzyści live streamingu

Przyglądając się statystykom, wiemy, że live streaming stanowi ponad 2/3 całego ruchu internetowego i oczekuje się, że w 2020 roku jeszcze wzrośnie o 82% (źródło). Wartość tej branży wzrośnie do 2021 roku o 70,05 mld dol., a sama popularność hasła „Facebook Live Stream” już wzrosła od 2015 roku o 330%. Aż 80% fanów marki woli oglądać transmisję live, niż czytać firmowego bloga, a 82% preferuje również tę formę komunikacji niż czytanie postów marki w social media.

Dzięki wdrożeniu live streamingu do strategii komunikacji marki możemy podnieść nie tylko zasięgi, lecz także zbudować autorytet w zakresie np.: szkoleń lub zdobyć więcej fanów, dzięki relacjom z eventów rozrywkowych, a co za tym idzie – podnieść sprzedaż biletów na następne wydarzenie.

Co jest najchętniej oglądane?

Transmisje z wydarzeń na żywo, to najchętniej oglądany content przez użytkowników w Internecie, aż 56% twierdzi, że to przyciąga ich najbardziej, na drugim miejscu są konferencje i wystąpienia prelegentów, które ogląda chętnie aż 43% użytkowników Internetu. W tej kategorii znajdziemy również koncerty, wydarzenia oraz festiwale, które przyciągają tłumy przed ekrany urządzeń (źródło).

  • zdjęcie ekranu monitora, na którym wyświetlany jest youtube); zdjęcie ekranu monitora, na którym wyświetlany jest youtube);

Warto również nie ignorować pakietu VIP, w którym możemy zaoferować fanom m.in. backstage, w trakcie którego zobaczą przygotowania lub swoją ulubioną gwiazdę za kulisami.

Edukacja

Nie zapominajmy o bardzo wartościowym aspekcie live streamingu, czyli edukacji. Dzięki tej formie przesyłania komunikatu wiele osób może sobie pozwolić na podjęcie nauki w szkole wyższej, a firmy mogą organizować szkolenia zarówno dla swoich pracowników, jak i klientów, którzy chcą dowiedzieć się więcej na temat oferowanych produktów lub usług.

Influcener marketing kocha live streaming!

Influencerzy wykorzystują w swoich kanałach social media bardzo często wszelkie formy transmisji live, a to z kolei kusi marki, które podejmują współpracę z wybranymi influencerami. Transmisje z wydarzeń organizowanych przez brand, które udostępniane są na kanałach influencera cieszą się bardzo dużą popularnością, tak samo jak zorganizowanie konkursu, w którym nagrodą do zgarnięcia jest shopping z ulubioną trendsetterką, która udostępni relację z zakupów na swoim stories na IG – marzenie niejednego użytkownika Internetu!

 

Autor
Aleksandra Kietrys

Czytaj również.

Zjeść ciastko,

czy mieć ciastko?

Wysyłając formularz kontaktowy udzielasz zgody na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych przez Skivak sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz wyrażasz zgodę na kontakt w celu przedstawienia Ci oferty. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.