ilustracja, zielone tło a na nim ekran monitora z rysunkiem robota-chatbota

Jak wykorzystać chatbota do generowania leadów? Case study

Chatbot to doskonałe narzędzie służące nie tylko do moderacji najczęściej zadawanych pytań na Facebooku, ale także do budowania zaangażowania wśród naszych odbiorców. Funkcje i możliwości jego wykorzystania zostały opisane już bardzo szczegółowo w naszych poprzednich tekstach. Dziś mamy dla Was przykład skutecznej kampanii na Messengerze, która pozwoliła nam w dobę pozyskać 442 zapisy do newslettera.
Opublikowano 21/01/2020

Z końcem lutego dla jednego z naszych wiodących klientów w zakresie obsługi digitalowej – centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu uruchomiliśmy chatbota, którego podstawową funkcją jest odpowiadanie na najczęściej zadawane pytania klientów, jak godziny otwarcia, dostępne sklepy czy aktualne zniżki. Jednak już na samym początku chcieliśmy, by użytkownicy zapoznali się z tym narzędziem oraz mogli intuicyjnie i swobodnie korzystać z jego wygód. Z pamięci wciąż mieliśmy natomiast inny cel postawiony przez klienta – rozbudowanie bazy odbiorców newslettera.

Profil na co dzień cieszy się dużym zaangażowaniem, treści są chętnie konsumowane przez użytkowników, a sympatia wrocławian do Centrum jest widoczna w codziennej komunikacji. Samo Centrum chętnie angażuje w dialog swoich klientów, często organizując konkursy i akcje aktywizujące.

CEL AKCJI

Nie inaczej było tym razem, dzięki doskonałej współpracy z najemcami, na potrzeby naszej akcji otrzymaliśmy 100 biletów do kina Helios. Dodaliśmy dwa do dwóch i dzięki temu powstał prosty mechanizm łączący wszystkie z wcześniej wyznaczonych celów:

  • zapoznanie użytkowników z funkcjonalnościami chatbota,
  • zwiększenie bazy newsletterowej,
  • utrzymanie zaangażowania użytkowników na satysfakcjonującym poziomie
  • promocja najemcy i zachęcenie klientów do odwiedzenia centrum

MECHANIZM

Mechanika zapisów była banalnie prosta: wygrywa 100 pierwszych osób, które wybiorą opcję newsletter w chatbocie i podadzą nam swój adres mailowy. Konkurs trwał dobę. Następnego dnia, każda z osób, które wzięły udział w akcji została poinformowana e-mailowo o wynikach. A chatbot przypomniał im by sprawdzili swoją skrzynkę odbiorczą, w celu sprawdzenia czy są laureatami konkursu.

WYNIKI

Post konkursowy dotarł organicznie do 30 373 osób, a 1242 osoby zaktywizował do dalszego działania. Pula biletów konkursowych została wyczerpana po 30 minutach. Natomiast po godzinie trwania akcji na liście zapisów znalazły się 243 adresy mailowe. W dobę zgromadziliśmy na naszej liście mailingowej 442 rekordy.

Obserwacja akcji pozwoliła nam także stwierdzić, że użytkownicy są już doskonale zaznajomieni z mechaniką działania chatbotów i odróżniają je od moderatora. Nieliczni (ok. 25 osób) potrzebowali pomocy w dokonaniu odpowiedniego zapisu. Poziom zaangażowania użytkowników w późniejszej komunikacji na profilu wzrósł o 8% w stosunku do analogicznego okresu.

Jeśli szukacie efektywnych rozwiązań, których zadaniem jest połączenie kilku celów biznesowych, napiszcie do nas (brief@skivak.pl)  – z pewnością znajdziemy satysfakcjonujące rozwiązanie!

Autor
Małgorzata Woźniak

Team Leader działu digital

Napisz do autora m.wozniak@skivak.pl

Czytaj również.

Zjeść ciastko
czy mieć ciastko?

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.
Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.
Poznaj naszą Politykę Prywatności.