#SnackContent zaspokaja głód dobrych treści

Konsumujemy coraz więcej treści, ale nasza koncentracja maleje w miarę upływu czasu, który na nie poświęcamy. Co to oznacza? Obecnie content musi być tworzony tak, by odbiorca mógł go skonsumować bez wkładania w to wysiłku i zbyt dużej ilości czasu, czyli tak jak do przygotowania przekąsek na seans filmowy. Nowy trend Snack Content to must have w strategii marki. O co chodzi? Sprawdźcie!
Opublikowano 08/12/2022

Co to jest Snack Content?

Treści przekąskowe, Snackable Content czy Snack Content to nowy trend marketingowy. Materiały, zgodne ze sztuką Snack Contentu, mają być dostępne dla każdego, ale nie mogą wymagać od odbiorcy większego wysiłku i czasu, które będzie musiał poświęcić na ich konsumpcję.

Tak stworzony content ma przyciągnąć uwagę odbiorcy, a także spełnić swoje marketingowe cele. Snack content może się pojawiać wszędzie – na stronach internetowych, w social media, w artykułach, czy filmach. I wcale nie musi dotyczyć wyłącznie jedzenia.

TikTok jest królem przekąskowych treści

Przeżywający ogromną falę popularności TikTok, jest dosłownie królem Snack Contentu. To właśnie w nim pojawia się najwięcej krótkich filmów, które angażują odbiorców, odpowiadają ich potrzebom oraz spełniają swoje cele marketingowe.

Treści publikowane na TikToku konsumujemy w dużej ilości, w krótkim czasie, a do tego jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi trendami. Popularność tego medium powoduje, że inne czerpią z niego inspiracje. Radia grają piosenki, których fragmenty pojawiają się w filmach na TikToku, Instagram dodaje format Reels w odpowiedzi na potęgę video na TikToku, a coraz więcej marek inwestuje w swoją obecność na tej platformie.

Aktualnie TikTok przekroczył już 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie. Średnia liczba minut konsumenckich to 52 dziennie, dzieci w wieku od 4 do 15 lat spędzają na nim nawet 90 minut dziennie! W 83% przypadków userzy TikToka przesłali również swoje wideo na platformę. Maksymalny czas trwania wideo na TikToku został wydłużony z 3 do 10 minut, pierwotnie była to 1 minuta.

  • );

Snack content na stronach www

Dobrze czytacie, Snackable content dotyczy również stron internetowych. Odbiorcy lubią, gdy na stronach mogą poruszać się w sposób intuicyjny, a informacje są w zasięgu ręki. Nie musimy chyba wspominać o tym, że jeśli strona ładuje się w przeglądarce dłużej niż 2-3 sekundy, to z pewnością zostanie szybko wyłączona przez usera?

Dobre przekąski na stronach www czy landing page’ach to przede wszystkim elementy wizualne, które przyciągają wzrok – infografiki, banery, zdjęcia, a także przykuwające uwagę nagłówki z humorem czy dobrze postawionym pytaniem, to jest to co, internauci lubią najbardziej.

Przy tworzeniu przekąsek na stronach internetowych miejcie na uwadze również fakt, że obecnie to smartfony są najczęstszym kanałem ich dostarczania. Zwłaszcza w dobie multiscreeningu.

Jak zrobić dobrą przekąskę contentową?

I w tym przypadku, jak w życiu, przekąski mogą być zdrowe i niezdrowe. W marketingu bardzo łatwo przejść z jednej formy do drugiej, dlatego warto pamiętać o kilku zasadach tworzenia Snack Contentu.

Dobra treść przekąskowa musi być krótka, ale niekoniecznie kompletna. Ważne jest wprowadzenie, punkt kulminacyjny i odpowiednie zakończenie. Na pewno kojarzycie filmy podzielone na części na TikToku, prawda? Dlatego, jeśli chcecie pokazać efekt przed i po, to nie bójcie się rozdzielenia wideo na co najmniej dwa filmy. Użytkownicy je obejrzą, ale muszą być krótkie i treściwe.

Ważny jest również research – trzeba być świadomym trendów, które trafią do Waszej grupy docelowej. Nie trzeba podążać za konkurencją, wystarczy mieć pomysł i wyróżnić się z tłumu. Przy tworzeniu treści przekąskowych powinno się również uwzględniać elementy edukacyjne – dzielcie się czymś ze swoimi odbiorcami, może tipami, może dobrymi praktykami – to zależy już od Was.

Nie można zapomnieć o dynamice – ulepszajcie swój content, dodając do niego nowe słowa kluczowe, efekty, muzykę, filtry, itp.

Kto nie lubi dobrych przekąsek? Na pewno nie my! Zwłaszcza, jeśli chodzi o Snack Content, który nie tuczy, a zaspokaja potrzebę konsumowania treści. Wdrażamy go dla wielu marek, takich jak Dealz Polska na TikToku, Biedronka, czy Łazienka Plus oraz Scandicsofa. Narobiliśmy Wam apetytu? Wiecie, gdzie nas znaleźć! 😉

Autor
Aleksandra Kietrys

Zjeść ciastko,

czy mieć ciastko?

Wysyłając formularz kontaktowy udzielasz zgody na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych przez Skivak sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz wyrażasz zgodę na kontakt w celu przedstawienia Ci oferty. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.