ilustracja, z granatowego ekranu komputera wystaje ręka z magnesem, która przyciąga ludzi

Jak generować leady przy niskim budżecie?

Generowanie leadów, czyli zbieranie danych kontaktowych do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane usługami naszej firmy, odbywa się przez różnorodne kampanie. Jednak jakie wybrać, gdy budżet na działania jest niski?
Opublikowano 07/09/2020

Działania związane z generowaniem leadów mają kilka etapów, . W pierwszym należy zdefiniować potencjalnych klientów oraz dotrzeć do nich poprzez zdobycie danych kontaktowych. W drugim etapie porządkujemy posiadane już kontakty wedle gotowości do zakupu. Zanim jednak przejdziemy do wspomnianych zadań, musimy zrealizować kampanię, której celem jest dostarczenie nam leadów.

W tym artykule przedstawiamy kilka pomysłów, które się sprawdzą, gdy budżet na działania nie jest wysoki. Pokażemy również ciekawe case’y Skivak.

Content marketing

Popularne kilka lat temu określenie „Content is the king” wciąż nie straciło na aktualności. Przygotowanie i publikacja wartościowych treści dla naszej grupy docelowej buduje świadomość marki oraz powoduje, że klient jest gotowy na skorzystanie z danej usługi. Content nie musi występować wyłącznie w postaci artykułów czy wpisów na bloga. Może być również wizualny – wówczas przybiera postać infografiki, kreacji graficznych czy realizacji video. Ważne, aby był dopasowany do grupy docelowej i odpowiadał na jej potrzeby, np. wpisy na bloga tworzone przez Skivak dla marki Dekoratorium adresowały poszukiwanie inspiracji przy wystroju wnętrz.

Poza blogiem, treść może być publikowana na landing page’u, którego zadaniem jest zbieranie leadów poprzez formularz. Przykładem takiego rozwiązania jest współpraca z marką Veriforce i platforma stworzona dla spawaczy o nazwie spawanielaczy.pl. Innym skutecznym rozwiązaniem, który sprawdzi się przy niskich budżetach, są e-booki, udostępniane do lektury po pozostawieniu przed odbiorcę danych kontaktowych. Dobór chwytliwej tematyki, opracowanie treści oraz sam skład e-booka mogą zająć sporo czasu, jednak wysiłek ten może się opłacić, jeśli koncepcja przyciągnie potencjalnie zainteresowane osoby. Tym tropem poszła nasza agencja, opracowując Trendbook Centra Handlowe, który opisywał przemiany galerii handlowych, kierunki rozwoju oraz wskazówki dotyczące angażującej komunikacji. Publikacja przyniosła sporo kontaktów, a jej rzetelność i kształt wizualny zostały nagrodzone złotem podczas konkursu Power Of Content Marketing.

E-mail marketing

Wszyscy doświadczamy e-mail marketingu w prywatnych skrzynkach. Dlaczego jest tak, że niektóre subskrypcje anulujemy zaraz po pierwszym otrzymanym komunikacie, a inne są z nami tygodniami i miesiącami? Kluczem do sukcesu ponownie jest angażująca treść – jeśli newsletter informuje o nowościach (a jeszcze lepiej o promocjach), wówczas chętniej zdecydujemy się na stały regularny kontakt z marką. Znaczenie ma także przyciągający tytuł – ma on istotny wpływ na wskaźnik otwieralności maila!

PPC

Innym sposobem na generowanie leadów są kampanie realizowane w modelu PPC (ang. pay per click). Mamy różne opcje do wyboru, a dzięki dużej różnorodności kreacji reklamowych możemy skorzystać z wielu dróg dotarcia do potencjalnego użytkownika, dostosować je do grupy docelowej, jej zachowań zakupowych i zainteresowań, a także eksperymentować z kreacjami reklamowymi i sprawdzać ich skuteczność.

Social selling

„Dzień dobry Pani Emilio, piszę w sprawie wsparcia, którego może udzielić nasza firma…” – codziennie takich wiadomości na LinkedIn, których celem są leady B2B, otrzymuję co najmniej kilka. Odpowiadam na te, które są faktycznie skierowane do mnie i proponują usługi komplementarne. Social selling wymaga nie tylko zaangażowania czasowego – uzupełnienia własnego profilu, budowania marki osobistej przez publikacje artykułów czy prezentacji na SlideShare, lecz także obserwowania osób, do których chcemy dotrzeć i komentowania ich wpisów, oraz wysyłania biznesowej wiadomości prywatnej. Chętniej odpowiemy marce, która jest już nam bliska i widoczna w sieci. Działania te mogą być zasilone płatnymi kampaniami, jednak w przypadku niskich budżetów nie rekomendujemy tego rozwiązania z uwagi na wysokie koszty. Jak wygląda skuteczność? Według badań HubSpot, 65% sprzedawców, którzy korzystają z social sellingu realizuje swoje targety sprzedażowe, w porównaniu z 47% przedstawicieli, którzy tego nie robią.

Podcast

Zdobywające szturmem zaufanie słuchaczy podcasty  to również bardzo skuteczna forma generowania leadów. Koszt produkcji nie jest wysoki – finalnie uzależniony od parametrów dźwięku, jakie chcemy uzyskać. Kluczem – tak jak w poprzednich rodzajach działań – jest wartościowa zawartość, tak by odbiorca czuł, że prezentowane treści pozwalają mu np. lepiej rozwijać własną działalność. Z racji wysokiego poziomu merytorycznego, bezpłatnego dostępu oraz możliwości słuchania w trakcie wykonywania innych czynności (np. biegania), podcasty pozwalają docierać do osób potencjalnie zainteresowanych naszą marką. Często dane kontaktowe są pobierane, gdy odbiorca chce otrzymać np. materiały dodatkowe do audycji. Skivak sięgnął do formuły podcastu dla centrum handlowego Mangolia Park Wrocław.

Niskie budżety nie muszą oznaczać małych rezultatów w kwestii pozyskiwania leadów. Dobrze dobrana, profesjonalna zrealizowana kampania, oparta na wartościowych treściach to klucz do pozyskania cennych kontaktów. Powodzenia!

Autor
Małgorzata Woźniak

Team Leader działu digital

Napisz do autora m.wozniak@skivak.pl

Czytaj również.

Zjeść ciastko,

czy mieć ciastko?

Wysyłając formularz kontaktowy udzielasz zgody na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych przez Skivak sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz wyrażasz zgodę na kontakt w celu przedstawienia Ci oferty. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.