Jak znaleźć najlepszą agencję marketingową dla swojego biznesu?

Często od współpracy z dobrą agencją, która rozumie potrzeby biznesu zależy nasz marketingowy sukces. Ale jak wybrać najlepszą agencję, która spełni nasze oczekiwania? W tym artykule przeanalizujemy kluczowe czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze agencji, która stanie się częścią naszego biznesowego ekosystemu i pomoże zrealizować, a często także zaplanować kluczowe cele.
Opublikowano 12/03/2024

Doświadczenie i case study

Poszukaj agencji, która ma na swoim koncie udane kampanie i realizacje z twojej branży lub branży pokrewnej. Dokładnie prześledź również zakres oferowanych przez nią usług. Możesz postawić na wąsko wyspecjalizowane agencje, albo zdecydować się na klasyczną agencję 360 stopni, która będzie w stanie obsłużyć cały proces i realizację kampanii – od  badań i analiz, poprzez strategię, copywriting, egzekucję, poprzez stworzenie spotów video i zakup mediów. Przy wyborze agencji warto także poświęć trochę czasu na zapoznanie się z referencjami klientów i case study.  Zwłaszcza case study pomogą lepiej zrozumieć Ci możliwości i sposób działania danej agencji. Są one także cennym źródłem analiz i dają możliwość prześledzenia efektywności działań danej agencji.

  • );

Spotkanie z potencjalnymi agencjami reklamowymi
Następnym krokiem jest spotkanie z potencjalnymi agencjami reklamowymi. Podczas spotkania warto zadać pytania dotyczące ich podejścia do marketingu, ich wiedzy na temat Twojej branży i ich umiejętności w zakresie komunikacji z Twoją grupą docelową. Dodatkowo zapytaj o templatkę umowy, kwestię praw autorskich, wysokość fee za prowadzenie kampanii płatnych oraz metody raportowania. Zbadaj czy konieczne będą przedpłaty na kampanie i czy agencja działa na koncie reklamowym klienta czy na swoim.  Warto również sprawdzić z jakich narzędzi korzysta agencja przy codziennym zarządzaniu projektem.

Mała agencja reklamowa czy duża – którą wybrać?
Średnio w polskiej agencji reklamowej pracuje 15 osób, co stanowi istotną informację dla strategii biznesowej w sektorze marketingu. Ponad połowa agencji, aż 51%, mieści się w kategorii zatrudniającej od 11 do 50 pracowników, co oznacza, że są to kluczowi gracze na rynku, mający istotny wpływ na jego kształtowanie.

Niezwykle istotną grupę stanowią również agencje mikro, reprezentujące przedsiębiorstwa zatrudniające do 10 osób. To aż 38% wszystkich agencji, co pokazuje, że sektor ten jest wysoce zdywersyfikowany, a mikroprzedsiębiorstwa odgrywają znaczącą rolę w krajobrazie reklamowym. Warto zauważyć, że większość z tych podmiotów, aż 66%, zatrudnia mniej niż pięć osób, co świadczy o ich elastyczności i zdolności do dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych.

Nie można pominąć również największych graczy na rynku – agencji zatrudniających powyżej 50 i 100 pracowników. Choć stanowią one odpowiednio 6% i 5% wszystkich agencji, to ich obecność na rynku jest istotna, zarówno pod względem konkurencyjności, jak i możliwości świadczenia usług na dużą skalę.

W zależności od potrzeb biznesowych możemy skalować naszą współpracę z agencją. Jeśli natomiast nasze cele i plany marketingowe wykraczają poza Polskę, warto rozważyć agencję posiadającą struktury międzynarodowe. Z pewnością będzie to optymalne kosztowo i pozwoli zaoszczędzić sporo czasu chociażby na wdrażaniu poszczególnych podmiotów w nasz biznes kor. Taką agencją jest chociażby Skivak.

Skivak posiada oddziały w Czechach, na Słowacji, na Wegrzech i w Rumunii, co pozwala na sprawną koordynację działań marketingowych. Jedna ramowa umowa pozwala klientom, którzy eksportują do UE, zamówić lokalne strategie, kampanie dedykowane na dany rynek, zapewnia prowadzenie social mediów przez native speakerów i stały dostęp do lokalnych insightów.

  • );

Podjęcie ostatecznej decyzji
Po dokładnej analizie wszystkich czynników i spotkaniu z potencjalnymi agencjami reklamowymi, możesz podjąć ostateczną decyzję. Wybierz agencję, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i celom reklamowym. Pamiętaj, że to długoterminowa współpraca, więc ważne jest, aby wybrać agencję, z którą czujesz się komfortowo i której ufasz. Pamiętaj jednak, aby nie stawiać agencji pod ścianą i narzucać celów, które mogą być niemożliwe do zrealizowania. Zdefiniuj cel wspólnie z nią. Dzięki temu będziesz miał pewność, że obie strony wiedzą, czego mogą się spodziewać.

Autor
Sylwia Włodarczyk

Business Growth Specialist w Skivak

 

Zjeść ciastko,

czy mieć ciastko?

Wysyłając formularz kontaktowy udzielasz zgody na przetwarzanie zawartych w nim danych osobowych przez Skivak sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz wyrażasz zgodę na kontakt w celu przedstawienia Ci oferty. Więcej na ten temat znajdziesz w Polityce prywatności.